صحيفه نور جلد ۱۸

امام خميني رحمه الله عليه

- ۴ -


نـكـتـه كـه بـايـسـت عـرض كنم اين است كه صدام گمان كرده است با اين نحو جنايات مى تـوانـد صـلح را بر ما تحميل كند، و حال اينكه هر يك از جنايات او را از صلح دور و ما را مـصـمم تر مى كند. ايران كه براى خدا قيام كرده است مى بينيم كه چگونه پايدار است و اگر بر فرض باطل كسى خيال مى كرد كه بايد صلح كرد، با اين جنايات ، ديگر هيچ عـاقـلى چـنـيـن فـكـرى نـمـى كـنـد، براى اينكه خانواده هاى شهدا و اشخاص مصيبت ديده در مـقـابـل آنان مى ايستند الان هم كه مشاهده مى كنيد همين مصيبت ديدگان هستند كه فرياد جنگ ، جـنـگ سـر مـى دهند. جنايتكار در اثر زيادى جنايت نمى تواند از جرم فرار كند. ما به او و امثال او و همقطاران او هشدار مى دهيم كه هر جنايتى كه مى كنند به نامه اعمالشان اضافه مـى شود و در مقام بازخواست بايد جبران كنند. اين نحو جنايات اسباب سستى خانواده هاى شـهـدا نـمـى شـود. صدام كه در ميدان جنگ شكست خورده است ، با بمباران مردم بيگناه نمى تـواند از مسؤ وليتى كه دارد فرار كند. از قرار اطلاع بمب هاى خوشه اى در گيلانغرب بـه كـار بـرده انـد، ايـن كـارها موجب مى شود تا هم به جناياتشان افزوده شود و هم به خـسـاراتـى كـه بـايد بپردازند و به فرض كه بماند (كه اين فرض هم صحيح نيست ) بـايـد از عـهـده تـمـامـى اينها برآيد و آنهائى كه او را همراهى مى كنند بايد به محاكمه كشيده شوند و آن روز دور نيست .
ملت ايران توجه كنند كه براى اسلام خدمت مى كنند و اولياى اسلام شهداى بزرگى را تقديم خدا كرده اند
امـريـكا و امثال آن كه ادعاى بيطرفى كنند و معلوم است كه در جنايات شريكند چه جوابى دارنـد؟ مـجامع بين المللى و حقوق بشر، اين دست نشاندگان امريكا و ابرقدرت ها، از اين جناياتى كه به
بشريت وارد شده است ، مى گذرند. افرادى كه آمدند و ديدند كه چه جناياتى صدام كرده است و تصديق كردند و گزارش دادند، پس ‍ چرا مجامع بين المللى هيچ نگفتند؟ اصلا مجامع بـيـن المـللى لفـظـى اسـت در خـدمت قدرت هاى بزرگ ، نه در خدمت مظلومين و محرومين . هر مـلتـى بـايـد خـودش در مـقـابـل جـنـايـات بـايـسـتـد و ايـران ثـابـت كـرد كـه در مـقـابـل جـنـايـت قـدرت هـا ايـسـتـادگـى مـى كـنـد. مـردم مـا در مـقـابـل آن رژيـم جنايتكار ايستادند و بيرونش كردند و سستى نكردند. امروز هم مردم ما در مـقابل اين جنايات سستى نخواهند كرد. اين جنايات مردم و دولت را مصمم تر و مستحكم تر خـواهـد كـرد و مـى فـهـمند كه در مقابل يك چنين جنايتكارى چه مسؤ وليتى دارند. ملت ايران تـوجـه كـنند كه براى اسلام خدمت مى كنند و اولياى اسلام شهداى بزرگى را تقديم خدا كرده اند.
وزارت خـارجـه از سـايـر وزارتخانه ها حساسيت بيشترى دارد براى اينكه سر و كارش با تمام ممالك دنياست
امـا قـضـيـه وزارت خـارجه ، اين وزارتخانه از ساير وزارتخانه ها حساسيت بيشترى دارد بـراى ايـنـكـه سـرو كارش با تمام ممالك دنياست . خدمت كردن شما مسلم است براى اينكه كـشـور خودتان است . قبلا كشورى بوده است وابسته به غرب و شرق و تحت ستم و آسيب خارجى ها و داراى تبليغات شاهنشاهى در چنين كشورى معلوم است كه كار وزارت امور خارجه اش چه مشكل و سنگين است ، ولى همت مردان مصمم هر كار مشكلى را آسان مى كند و بعد انجام مـى دهـنـد. شـمـا كـه بـراى رضـاى خـدا خـدمـت مـى كـنـيـد سـعـى كـنـيـد در مـقـابـل تـمـامـى مشكلات بايستيد و مبارزه كنيد. امروز هم كه در جمهورى اسلامى همه با هم هـسـتند و دولت و مردم با هم دوست هستند، حل مشكلات آسان تر است ، با گرمى با مشكلات مواجه شويد و مبارزه كنيد تا حل شود.
تبليغات در راس امور است و هر روز بايد حجمش زيادتر گردد
سـفـارتـخـانه ها را در خارج به صورتى دنبال كنيد كه هركس آنجا برود ببيند در محيط اسلامى و اخلاقى وارد شده است . من از آقاى ولايتى و ساير آقايان كه وقت شان را براى آمال اسلامى انسانى صرف مى كنند تشكر مى كنم . در مورد تبليغات وزارت خارجه بايد بـدانيد كه تبليغات در راس اءمور است و هر روز بايد حجمش زيادتر گردد. امروز كه ما مقابل تمام دنيا ايستاده ايم ، لااقل بايد تبليغات خودمان سالم باشد و تبليغات صحيحى داشـته باشيم . اميدوارم همه سالم باشيد و وزارتخانه را به صورتى كه براى اسلام و كـشـور مـفـيـد بـاشـد بـسـازيـد. مـى دانـم كـه در فـكـر حل مسائل هستيد. انشاءالله مشكلات را حل مى نمائيد.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تاريخ : 26/5/62
بـــيـــانـات امـام خمينى در جمع اعضاى شوراى سرپرستى روزنامه اطلاعات و نماينده امامدر اين روزنامه
مطبوعات بايد يك بنگاه هدايت باشند
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـا آقـاى دعـائى سابقه طولانى دارم ، خدمت هائى كه ايشان در عراق و ايران كرده اند نـبـايـد فـرامـوش كـرد. امـيـدوارم خـداونـد تعالى به همه شما توفيق دهد تا در آنجا به خـدمتتان ادامه دهيد من نبايد از شما تشكر كنم ، اميدوارم خداوند تبارك و تعالى از همه شما تقدير كند.
وضـع كـشـور را در گذشته ديديد كه چگونه بود، تمام چيزها در جهت اسلام زدائى بود خـصـوصا مطبوعات كه وضعى داشتند كه اگر مهلت پيدا مى كردند طولى نمى كشيد كه هـمـه چـيـز را از بـيـن مـى بـردنـد. امـيدوارم با همت آقايان همه آن انحرافات از بين برود. مـطـبـوعـات بـايـد يـك مـدرسـه سـيـار بـاشـنـد تـا مـردم را از هـمـه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمايند و به صورتى شايسته از انحرافات جلوگيرى كـنـند و اگر كسى انحرافى ديد با آرامش در رفع آن بكوشد. بطور كلى مطبوعات بايد يـك بـنـگـاه هـدايت باشند، يعنى به صورتى كه اگر دست مردم بيفتد مردم هدايت شوند، بـخـصوص روزنامه هايى مثل اطلاعات و كيهان و جمهورى اسلامى و آزادگان ، باز تكرار مى كنم دنبال اين نباشيد كه من از شما تشكر كنم ، تقدير و تشكر من فانى است و از بين مى رود. آنچه كه بايد همگى در نظر بگيريم رضاى حق تعالى است و آنچه وظيفه من است دعاست . اميدوارم موفق و مويد باشيد.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 26/5/62
بـــيــانات امام خمينى در ديدار با وزير و مسؤ ولان وزارت ارشاد اسلامى و سازمان حج وزيـارت ، نـمـايـنـده امـام و سـرپـرسـت حـجـاج ايـرانى و روحانيون كاروان هاى حج
يكى از فلسفه هاى بزرگ حج ، بعد سياسى اوست
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن بـايـد تـشـكـر كـنـم از آقـايـان كـه تـشريف آورده اند و در اين مجلس با هم به گفتگو بـنـشـيـنيم و مسائلى را كه بايد گفت تا يك حدودى خدمت شان عرض كنم . و من اميدوارم كه انـشـاءالله آقـايـان مـوفـق بـشـوند با سلامت و پيروزى اين سفر مبارك را طى كنند و به محال خودشان مراجعت بفرمايند.
شـمـا در سـالى به حج مشرف مى شويد كه اوضاع دنيا و اوضاع منطقه به وضعى است كـه مـشـاهـده مى كنيد. اوضاع دنيا گرفتار قدرت هاى بزرگ و مستضعفان جهان مبتلاى به اين قدرت هاى شيطانى و اوضاع منطقه نيز به واسطه دخالت قدرت هاى بزرگ به اين وضعى است كه مشاهده كنيد. و در آستانه سالى به حج مشرف مى شويد كه در اثر شكست مـفـتـضحانه صدام مناطق مسكونى كشور ما مورد تجاوز واقع مى شود و با موشك ها كوبيده مـى شـود و اخـيرا كه انديمشك را هم ملاحظه كرديد و من به ملت ايران و اهالى محترم مبارز انـديـمـشك تسليت عرض مى كنم و اميدوارم خداى تبارك و تعالى شهداى آنها را با شهداى صدر اسلام محشور بفرمايد و به بازماندگان آنها سلامت و صبر عنايت بفرمايد.
شـمـا در سـالى داريـد در ايـن سـفـر مـبـارك مـى رويـد كـه قـدرت هـاى بـزرگ در مـنـطـقه مشغول به فساد هستند و تاخت و تاز. از آن طرف شوروى در افغانستان و هرجا كه بتواند دسـت درازى مـى كـنـد و مـلت مـظـلوم افغانستان را آنطور سركوب مى كند و بحمدالله ملت افغانستان هم مقابله مردانه اى در مقابل آن قدرت بزرگ كرده اند و از آن طرف آمريكا كه در راس جـنـايـتـكـاران اسـت در هـمه كشورهاى مظلوم و خصوصا در كشورهاى اسلامى آنطور دخـالت و تـجـاوز مـى كـنـد و از آن طـرف دنـيـا دسـت دراز كـرده است و ملت هايى كه بايد مـسـتـقل باشند، در تحت ظلم خودش قرار داده است و مع الاسف اين دولت ها هم ظلم پذير شده اند.
فـلسـفـه حـج ، يـكـى از فـلسـفـه هـاى بـزرگ حج قضيه بعد سياسى اوست كه دست هاى جـنـايـتـكار از همه اطراف براى كوبيدن اين بعد در كار هستند و تبليغات دامنه دار آنها مع الاسف در مسلمين هم تاءثير كرده است كه مسلمين سفر حج را بسياريشان يك عبادت خشك خالى بدون توجه به مصالح
مـسـلمـين مى دانند. حج از آن روزى كه تولد پيدا كرده است ، اهميت بعد سياسى اش كمتر از بعد عبادى اش نيست . بعد سياسى علاوه بر سياستش ، خودش عبادت است .
مـشـكلات مردم در حج ، بايد تمامى بلادى كه وارد مى شوند و مردم مستطيعش يا روحانيون مـحـتـرمـش وارد مـى شـونـد، بـايـد بـررسـى از اوضـاع مـسـلمـيـن در هـر سـال بـشـود كـه مـسـلمـين در چه حال هستند، بين خودشان با حكومت ها چه وضعى است ، بين حـكـومت ها با قدرتهاى شيطانى ديگر چه وضعى است ، بين خود ملت ها با خود ملت ها چه وضـعـى اسـت ، بـيـن روحانيونى كه در بلاد متفرقه مسلمين هستند با وضع حج چه وضعى دارنـد. ايـنـهـا امورى است كه بايد رسيدگى به آن بشود و حج براى همين امور است . حج بـراى ايـن اسـت كـه مـشـكـلات يـك سـال مـسـلمـين را بررسى كنند و در صدد رفع مشكلات برآيند.
آنـطـور كه آخوندهاى دربارى منطقه و غيرمنطقه مى گويند كه حج بايد از جهات سياسى خـارج بـاشـد، ايـنـهـا رسول الله را محكوم مى كنند، اينها خلفاى اسلام را محكوم مى كنند، ائمـه هـدى را مـحـكـوم مـى كـنـنـد. ايـنـهـا نـمـى دانـنـد كـه ايـن سـفـر حـج بـراى مسائل بوده است ، براى قيام ناس بوده است ، براى اين بوده است كه مسلمين مشكلات مسلمين را درك كنند و در رفعش كوشش كنند، براى اين بوده است كه بين مسلمين اخوت و مودت پيدا بشود.
و مـع الاسـف بـه قـدرى تـبـليـغـات دامـنـه دار دشـمـنـان اسـلام در هـمـه مـسـائل اسـلامـى زيـاد و دامـنـه دار بـوده اسـت كه به خود مسلمين هم باورانده اند كه نبايد دخـالت در سـيـاسـت بـكنند، به خود روحانيون هم . بسيارى از روحانيون هم باورشان آمده اسـت كـه روحـانـى نـبـايـد دخـالت در سـيـاسـت بكند. روحانى بايد مساءله بگويد، آن هم مـسـائل غـيـرسـيـاسـى . مـسـائل سـيـاسـى اسـلام چـنـديـن بـرابـر مسائل عبادى اش ‍ است ، براى اينكه مسائل سياسى هم عبادت است مع الاضافه . كتب اسلام ، كـتـب فـقـهـى اسـلام مـشـحـون از مـسـائل سـيـاسـى اسـت ، مـشـحـون از مـسـائل اجـتـمـاعـى اسـت . و آنـوقـت يـك دسـتـه نـادان گـمـان كـنـنـد كـه اسـلام مثل ساير اديان منحرفه كه آن هم در اول اينطور نبوده است بعد با دست همين استعمارگران بـه ايـنـجـا رسـيـده اسـت ، وضـع ايـن اسـت كـه بـايد روحانى عقب بنشيند و دو ركعت نماز بخواند و برود منزلش و همان جا چرت بزند تا دوباره وقت نماز ديگر بيايد. اينها همه تـبـليغاتى بوده است كه در طول مدت از آنوقتى كه اسلام تولد پيدا كرد و قدرت پيدا كـرد بـه دسـت خـلفـاى امـوى و عباسى و بعد هم به دست حكومت هاى مرتجع و بعد هم به دسـت قـدرت هـاى بـزرگ ايـن مـسـائل شده است كه اسلام را منزوى كنند و منزوى كردند. آن اسـلامـى كـه بـه درد جـامـعه نرسد و آن اسلامى كه به درد حكومت جامعه نرسد، آن اسلام مـنـزوى اسـت . اسـلام مـنـزوى در مساجد بود با اسم اسلام ، اسلام را منزوى كردند در چهار ديـوار مـسـاجـد، مـسـاجـد بـى تـحـرك . ايـن مـسـجـدالحـرام و مـسـاجـد در زمـان رسـول اكـرم (ص ) مـركـز جنگ ها و مركز سياست ها و مركز امور اجتماعى و سياسى بوده . ايـنـطـور نـبـوده اسـت كـه در مـسـجـد پـيـغـمـبـر صـلى الله عـليـه و آله هـمـان مـسـائل عـبادى نماز و روزه باشد، مسائل سياسى اش بيشتربوده . هر وقت مى خواستند به جنگ بفرستند اشخاص را و بسيج كنند مردم را براى جنگ ها، از مسجد شروع
مـى كـردنـد اين امور را. مع الاسف در دنبال تبليغات از صدر اسلام يعنى بعد از يك مدتى تـا زمـان ما مساجد يك مساجدى شده بود كه اسلام در آنجا محكوم مى شد. محكوم كردن اسلام بـه ايـن نـيـست كه يك كسى بگويد من اسلام را محكوم مى كنم ، محكوم كردن اسلام به اين اسـت كه آن چيزى كه اسلام مى خواهد در مسجد زير پا گذاشته بشود. اسلام مى خواهد كه مردم آگاهانه براى مصالح خودشان ، براى مصالح مسلمين در آنجا فعاليت بكنند و حج از مسائلى است كه جنبه سياسى اش بسيار بيشتر است از جنبه هاى عبادش اش . و شما آقايان كـه انـشـاءالله بـا سلامت مشرف مى شويد بايد توجه به اين معنا داشته باشيد كه اين فـكر استعمارى كه در مغز بسيارى از حتى روحانيين ممالك اسلامى گنجانيده شده است اين را ازاله كـنـيـد. در صـحـبـت هـايتان ، در اجتماعاتتان بگوئيد به آنها كه اسلام وضعش اين نيست كه تاكنون ماها داشته ايم ، فقط بيايند در حج و چند دور بگردند دور خانه مبارك و بعد هم وقوف و چه و چه و هيچ كار نداشته باشند كه مستكبرين بر مردم دنيا و مسلمين چه مـى كـنـند، بى تفاوت باشند. محكوم كنند آن اشخاصى را كه مى خواهند راجع به مصالح مسلمين صحبت بكنند. آن ضررى كه از اين آخوندهاى دربارى اسلامى مى خورد، بدتر از آن ضـررى اسـت كـه از آمـريـكـا مـى خـورد، براى اينكه اينها با يك ظاهر اسلامى ، اسلام را مـنـزوى مـى كـنـند و آنها با اين ظاهر نمى توانند بكنند، آنها وادار مى كنند اينها را. مسلمين بـايـد در حـج وقتى كه مى روند يك حج زنده يك حج كوبنده ، يك حجى كه محكوم كنند اين شـوروى جـنـايـتـكـار و آن آمـريـكـاى جـنـايـتـكـار را، يـك هـمـچـو حـجـى ، حـجـى اسـت كـه مقبول است . اگر ما حج برويم و مصالح مسلمين را در نظر نگيريم بلكه بر خلاف مصالح مـسـلمـين هى روى جنايت جنايت ها پرده بپوشيم ، نگذاريم مسلمين صحبت بكنند از جنايت هايى كه بر مسلمين مى گذرد و جنايت هايى كه از حكومت ها و از قدرت هاى بزرگ بر مسلمين مى گذرد. ما يك صحبت بكنيم ، اين حج نيست ، اين يك صورت بى معناست .
وقتى مى رويد حج ، اين مسلمين بلاد را بيدار و متحد كنيد
ايـن حـجـى كـه خداى تبارك و تعالى مى خواهد و آن حجى كه اسلام از ما خواسته است ، آن اسـت كـه وقـتى مى رويد حج اين مسلمين بلاد را بيدار كنيد، متحد كنيد با هم ، بفهمانيد به آنـهـا كـه چـرا بـايـد بـيـش از يـك ميليارد مسلمين تحت فشار دوتا قدرت چند صد ميليونى بـاشـنـد. تـمام گرفتارى ها براى اين است كه مسلمين را از آن راهى كه اسلام دارد منحرف كـرده انـد و حـتـى اگـر يـك مـجـالسـى هم داشته باشند لابد شنيده ايد كه مجلسى را كه روحـانـيـون داشتند و در يك جايى بود، محكوم نكردند. حاضر نشدند كه افغانستان را كه شـوروى چـيـز كرده ، اينها لفظا بگويند اين كاردستى نيست . اينقدر هم همين كسانى كه ، مسيحيانى كه ، روحانيونى مسيحى كه بودند حاضر نشدند اينقدر بگويند كه افغانستان چـه ، ترسيده بودند از اين . وقتى بنا باشد كه روحانيون شان اينطور، ما از آنوقت تا حـالا خـيـال مى كرديم روحانيون مسيح آمريكايى هستند، حالا معلوم شد هم آمريكائى هستند هم شـوروى اى هـسـتـند و روحانيون مسلمين هم بسيارشان كمتر از آنها نيستند. آنهايى كه معلوم مى كنند مسلمين را كه نسبت به صهيونيست يك صدايى بكنند، نسبت
بـه امـريـكـا يك كلمه بگويند، آنها كمتر از آن روحانيون مسيحى كه مى گويند بايد هيچ حرف نزد و آن روحانيونى كه طرفدار آمريكا هستند كمتر از آنها نيستند، اينها هم طرفدار آمريكا هستند. مسلمين بايد بيدار بشوند، اين يك ميليارد مسلم بايد بيدار بشوند و كلك اين دو تـا قـدرت بـزرگ و ديـگـر قـدرت هـا را كـه در ايـن مـنـاطـق مشغول فساد هستند، كلك اينها را بكنند.
ننگ نيست بر كشورهاى اسلامى كه اسرائيل بيايد و فلسطينى ها را آنطور كند؟ در لبنان آن جنايت ها را بكند و يك ميليارد جمعيت مسلمين بنشينند تماشاچى باشند؟ از چى مى ترسند ايـنـها؟ چرا بايد اينقدر عرضه باشند؟ شريان حيات شرق و غرب در دست اينهاست ، نفت شـريـان حـيات اينهاست اگر ده روز نفت را به روى آنها ببندند خاضع مى شوند آنها. در عـيـن حـالى كـه ايـن شـريـان در دسـت حـكـومـت هـاى بـه اصـطـلاح اسـلامـى اسـت ، در عـيـن حال تقديم مى كنند و التماس هم مى كنند. اين مصيبت نيست ؟ براى مسلمين اين مصيبت نيست كه هـمـه چـيـزمان را بدهيم به خارجى ها و در طبق اخلاص بگذاريم و با منت كشيدن از آنها كه بـپـذيـرنـد؟ وقـتـى بـنـا شـد كـه مـسـلمـيـن بـه آن مـسـائل الهـى تـوجـه نـكـنـنـد، بـه آن مـسـائل قرآنى توجه نكنند و احكام اسلامى را درست به آن توجه نكنند و دعوت اسلام به وحـدت را زيـر پـا بـگـذارنـد، نـاچـار بـايد اين طور بشوند كه همه چيزشان را بدهند و التـمـاس هم بكنند به آنها كه قبول كنيد شما. نبايد ما ديگر بيدار بشويم ؟ نبايد اينها عـبـرت بـگـيرند از ايران ؟ امروز همه كشورهاى بزرگ عالم از شوروى گرفته است كه دارد دائمـا به عراق كمك مى كند و از آمريكا گرفته است كه آن هم همين طور و از فرانسه كـه مـركـز فـساد همه دنيا شده است ، كشورى كه ادعا مى كرد كه اينجا مهد آزادى و كذاست حـالا اين تروريست ها را در آنجا جا داده است و به صدام كمك مى كند و به اين كمك افتخار مـى كـنـد. مـسـلمـيـن بـايـد تـوى دهـن ايـنها بزنند و اگر مجتمع بشوند خواهند زد. و ايران هـمانطور كه همه دنيا ديده است (ولو زير پا گذاشته اند مطالب را) همه عالم الان مطلعند كـه شـوروى و آمريكا و ساير قدرت ها از ايران سيلى خوردند به بركت اسلام و نخواهد ديگر اين ملت اسلامى گذاشت كه راه آنها به اين مملكت باز بشود. آنهايى كه به آرزوى ايـن نـشـسـتـه انـد كـه آمـريـكـا دوبـاره بـيـايـد يـا شـوروى بـيـايـد، آنـهـا خـيـال بـاطـل بـه خـودشـان راه داده انـد، بـه ايـن آرزو نـبـاشـنـد و لااقـل تـا وقـتى كه اينها زنده هستند، تا آنوقت آمريكا و شوروى نمى تواند به اين مملكت وارد بشود.
آنـهـائى كـه در خـانه نشسته اند و مى گويند مردم خسته شده اند از جنگ ، آنها خودشان خسته هستند!
ايـن جـوان هاى ما كه الان در سرتاسر كشور به جنگ مى روند و در جبهه آنطور حماسه ها مـى آفـريـنند، تا اين جوان هستند و انشاءالله هستند نمى تواند كسى به اين مملكت صدمه وارد كـنـد. آنـهـائى كه در خانه نشسته اند و مى گويند مردم خسته شده اند از جنگ و خسته شـده انـد از چـه و چـه ، آنـهـا خـودشـان خـسـتـه هـسـتـنـد، از اول هم خسته بوده اند. مردم كى اند؟ اين انديمشك است كه مورد
تـجاوز واقع بشود، دنباله اش جنگ جنگ تا پيروزى مى گويد. آن هم جاهاى ديگرى كه از دزفول گرفته تا هر جا ملاحظه كنيد به مجرد اينكه يك فسادى ، در آنجا واقع مى شود و صدام يك جنايتى مى كند دنبالش همه !!! مردم !!! در !!! مى ايستند و فرياد مى زنند مرگ بـر كى و مرگ بر كى و جنگ جنگ تا پيروزى . اينها مردم نيستند؟ اين مردمى كه در مساجد و در نمازجمعه ها و سرتاسر كشور مجتمع اند و فريادشان بلند است از اينكه جنگ بايد كرد و خودشان هم داوطلب الان دارند به طرف جبهه هاروند، اينها مردم ايران نيستند؟ اينها از كـره مـريخ آمده اند؟ مردم ايران عبارت از يك دسته هستند كه نشسته اند و نه يكى شان رفـتـه انـد بـه جـبـهه با اينكه بعضى شان داراى كذا و كذا هستند! فقط مردم ايران اينها هـسـتـنـد كـه در عـيـن حـالى كـه دارد ايـن كشور به طرف فنا خداى نخواسته مى رود (اگر چنانچه سست بيايند جوان هاى ما) شما چند نفر هستيد مردم ايران كه مى گوييد از جنگ خسته شـده ايـم ؟ شـمـا چـه وقـت جـنگ كرده ايد كه خسته بشويد؟ شما كدام يكى تان رفته است جـبـهـه تا يك خستگى احساس بكند؟ كدامتان حاضر شده است كه آمريكا و شوروى را محكوم كـنـد؟ شـمـا مـثـل ساير آنهاى ديگرى مى مانيد كه نشسته ايد آنجا و هى اشكالتراشى مى كنيد به اين ملت . ملت اينها هستند، ملت اين مردم كوچه و بازار هستند، اين مردم دهات و نمى دانم قصبات و شهرستان ها، اينها هستند كه دارند به جنگ كمك مى كنند و به جبهه ها، پشت جـبـهـه هـا كـمـك مـى كـنـنـد و بـانـوانـشـان و بـچـه هـاشـان و بـزرگ هـايـشان و همه شان مشغول خدمت هستند. اينها كه خسته نشده اند. از چى خسته بشوند؟ از اسلام روبرگردانند؟ امـروز اگـر مـا از اين جنگ و از اين دفاع مقدس ، ما جنگ نداريم با كسى ، ما دفاع داريم مى كـنـيـم از كشور خودمان . ما باز كشورمان تحت سلطه صدام هست يك مقدارى از آن ، مائى كه داريـم دفـاع از اسـلام مـى كـنـيـم اگـر خسته بشويم معنايش اين است كه ما از قرآن كريم ديـگـر خـسـتـه شده ايم ، از اسلام خسته شده ايم . كدام يك از اين افرادى كه در اين كشور هـسـتند الا يك دسته اقليت فاسد، خسته هستند از اين امور؟ اين جوان هاى ما مى دانند كه اگر خـداى نـخـواسـته صدام غلبه پيدا كند به اين كشور چه خواهد كرد و با همه چيز مردم چه خواهد كرد. اين جوان هاى غيورى كه يك همچو احساسى دارند مى نشينند تو خانه شان و مى گـويـنـد كـه خـسته شده ايم از جنگ ؟ از چى خسته شده اند؟ از دفاع كشورشان خسته شده انـد؟ از دفاع از اسلام خسته شده اند؟ از دفاع از نواميس شان خسته شده اند؟ يك دسته هم نـشـسـتـه اند هر كار صحيحى هم بشود آنها مى گويند خراب است . هر خدمتى هم كه دولت مـى كـنـد آنـهـا مـى گـويند خراب است . آنها از اول دلشان مى خواهد كه وضع ، اين وضع نـبـاشـد، بـرگـردد بـه آن زمـان رفاه نمى دانم چى كه جوان ها تو قهوه خانه بروند و تـوى كـابـاره ها بروند و چه بكنند و پيرها هم مجالسى داشته باشند به عيش و نوش . ايـنـها دلشان مى خواهد اين بشود و اين خواب را نخواهيد ترجمه اش را ديد. اين تعبير اين خواب تعبير براى شما نخواهد شد.
ايـن مـلت يـك مـلت زنـده اسـت ، يك ملتى است كه دنيا الان رويش حساب مى كند. اين ايرانى بـود كه همسايه هايش هم قبولش ‍ نداشتند. اين ايرانى بود كه فقط با لفظ، با لفظ آقاى آريا مهر يك
تـبـليـغـاتـى بـرايـش مـى شـد و الا كـجـا چـيز داشت ، همه اش وابستگى ، همه اش خرابى سـرتـاسـر كـشور ما كه ملاحظه بكنيد الا شهرستان ها آن هم تهران عمدتاكه مورد توجه بود و مى خواستند آن هم چون اشراف و اعيان در اينجا هستند، آنها خوش بگذرانند، اين دهات و قصبات و آن جاهاى دور افتاده يك نظر به آن نشد. اين بدبخت ها بايد با الاغ از اين ور آن ور بـرونـد مـريـض هـايـشـان را بـبـرنـد بـيـن راه هـم بـمـيـرنـد دولت الان مـشـغـول اسـت بـراى راه درسـت كـردن و مشغول است براى بيمارستان درست كردن و براى مـدرسـه درسـت كردن كه چندين هزار مدرسه درست شده است ، چندين هزار كيلومتر راه درست شده است . همه اينها را آقايان نشسته اند توى خانه شان مى گويند هيچى نشده است . چى چـى خواهيد بشود؟ آنچه كه شده در زمان رضاخان بوده است شده است و در زمان محمدرضا شـده اسـت كـه خـيـابـان هـا را آنـطـور مركز فساد قرارداده بودند؟ شما آنها را صحيح مى دانـيـد! آن چـيزى كه در اين چند سال شده است ، از همه جهات ، آن تحولى كه در جواهاى ما پـيـدا شـده اسـت كه از كاباره كشيده شده اند به ميدان جنگ با كفار، از مراكز فساد كشيده شـدنـد به مراكز صلاح و دعا و نيايش ، بانوان ما كه آنطور با آنها ظلم شده بود امروز در سـرتـاسـر كـشـور مـشـغـول تـعـليـم و تـعـلم هـسـتـنـد و مـشـغـول جـهـاد هـسـتـنـد فـى سبيل الله . چى مى خواهيد بشود؟ آقايان چرا چشم هايتان را هم گذاشته ايد و گوش هايتان را به بوق هاى آمريكا و اروپا باز كرده ايد؟ چشم هايتان را بـاز كنيد ببينيد چه خبر شده است در ايران . ديگران بايد بگويند؟ گاهى هم مى گويند البـته . شماها كه بايد تبليغ كنيد از اين اسلام ، تبليغ كنيد از اين ديانت ، تبليغ كنيد از ايـن كـشـور، دفـاع كـنـيـد از ايـن كـشـور بـا قـلم تـان ، بـا صـحـبت تان ، با چى ، هى اشـكـال ، اشـكـال ، اشـكـال بـراى چـى ؟ شـمـا چـى كـم داريـد كـه اشكال مى كنيد؟ اين مردم ، اين مستضعفين ، اين بيچاره ها، اين جنوب شهرى هاى همه كشور ما ايـنـطـور دارنـد جـانـفـشانى براى اسلام مى كنند و هيچ هم اظهار خستگى نكرده اند. الان هم وقى كه مى بينيد فوج فوج حركت مى كنند به جبهه ها براى جنگ و براى دفاع از اسلام ، ايـنـهـا مـلت نيستند؟ اين جوان ها كه دارند مى روند جزء اين ملت نيستند؟ ملت اينجا، ملتى بـايـد از آمـريـكـا بـايـد بـيـايـد؟ بـيـدار بـشـويـد يك قدرى ، توجه كنيد يك قدرى به مسائل .
اى مسلمين جهان ! آقائى خودتان را از اسلام و بيت الله كسب كنيد
و شـمـا آقـايـان كه داريد مشرف مى شويد به اين بيت معظم الهى ، علاوه بر اينكه بايد خـيـلى جـديـت كـنـيـد بـه ايـنـكـه ايـن مـردمـى كـه بـسـيـارشـان مـسـائل حـج را خـوب نـمـى دانـنـد، مـسـائل حـج را بـراى ايـنـهـا بـگـويـيـد قـبـل از ايـنـكـه هـر كـارى را مـى خـواهـنـد بـكـنـنـد، در هـرجـا هـسـتيد مردم را بخواهيد آنجا و مسائل حج را برايشان با قاعده گوشزد كنيد، بگوئيد همين طور واجباتش را، محرماتش را، ايـنـطـور چيزها. علاوه بر اين ، آن مسائلى كه بايد، با مسلمين در ميان بگذاريد، معاشرت كـنـيـد با آنها البته با يك نظامى و به آنها حالى كنيد كه آقا چرا نشسته ايد كه آمريكا از آن ور دنـيا دستش را دراز كند و شما را بخواهد اداره كند. بخواهد خليج فارس را، خليج فـارس بـه توچه كار دارد؟ تو چكاره هستى كه از آن ور مى خواهى خليج فارس را تامين كـنـى ؟ مـا خـودمـان بـايـد بـكـنيم ، به شما چه ربطى دارد؟ مسلمان خودشان بايد بكنند، خليجى ها
بايد بكنند اين را. ما ميل داريم كه با همه كشورهاى اسلامى برادر باشيم ، با همه حكومت هـا در عين حالى كه اعوجاج دارند برگردند و با ما دست اخوت بدهند. ما صلاح همه را مى خـواهيم . ما مى خواهيم كه آنها عزيز باشند. ما مى خواهيم آنها نوكر امريكا نباشند. آمريكا از آن ور دنيا آقايى نكند به شما، شوروى هم از آن ور. شما با هم باشيد. شما همين حكومت هايتان با هم باشد، ملت هايتان دنبالتان هستند. شما با ملت ها خوش رفتارى كنيد، ملت ها دنـبال شما هستند، اگر خوش رفتارى كرديد و جهات اسلامى را مراعات كرديد، اين ملت ها همراه شما هستند، آنوقت آسيب ناپذير هستيد. الان حكومت ايران آسيب ندارد براى اينكه براى مـردم دارد خـدمـت مـى كـند و مردم هم دنبال او هستند. مردم حافظ هستند. اگر يك گرفتارى در زمـان رضـاخـان پـيـش مـى آيـد، در زمـان مـحـمـدرضـاخـان پـيـش مـى آيـد بـراى آنـها، مردم خـوشـحـال مـى شـدنـد كـه ايـن گرفتارى برايشان پيش آمده . امروز اگر يك گرفتارى بـراى كـشـور مـا پـيـدا بـشـود، بـراى حـكـومـت مـا پـيـدا بـشـود مـردمـنـد كـه حل مى كنند اين را و دولت هم خدمتگزار است و بايد خدمتگزار باشد. مجلس هم خدمتگزار است و بايد خدمتگزار باشد. همه ما بايد خدمتگزار باشيم به اين مردم . همه بايد تشكر كنيم از ايـنـهـائى كـه ايـن جـنـگ را دارند اداره مى كنند با اين فشارها، در عين حالى كه همه بر خـلاف هستند و همه مى خواهند كه ما منزوى باشيم . بحمدالله ايران در همه دنيا مطرح است و مـسـلمـيـن هـمـراه او هـسـتند و من اميدوارم كه اين سفر مبارك شما را موفق بكند به اينكه اين مسلمين جهان را، اين روحانيون كشور ما را، اين روحانيون دربارى را كه آنجا لابد مى آيند، تـوجـه بـدهيد به اينكه آقا چرا بايد شما عزت خودتان را در نوكرى آمريكا بدانيد؟ در نوكرى صهيونيست ها بدانيد؟ شما آقائى خودتان را از اسلام كسب كنيد، آقائى خودتان را از بـيـت الله كـسـب بـكـنـيـد. دور بـيـرق اسـلام جـمـع بـشـويـد، دور حـول خـانـه خـدا جـمـع بـشويد و با هم بيعت كنيد كه اجتماعتان همه تان بر خلاف مصالح اسلام نباشد و بر وفاق مصالح باشد و دست قدرت هاى بزرگ را انشاءالله كوتاه كنيد و ايـن كـنگره بزرگ اسلامى انشاءالله به نتيجه مطلوبى كه اسلام دارد برسد و شماها بـا سـلامـت و سـعـادت مـشـرف بـشويد و دعا كنيد كه مسلمين و سران اسلام بيدار بشوند و تـوجه بكنند به مصالح اسلامى و دعا كنيد به اين ملتى كه همه چيزش را در طبق اخلاص بـراى اسـلام گـذاشـتـه و دارد فـعـاليـت مـى كـنـد و دعـا كـنـيـد كـه خـداونـد ايـن كـوردل هـايـى كـه گاهى پيدا مى شود در ايران يا در جاهاى ديگر، اينها را خدا هدايت كند كـه بـه دامـن اسـلام بـرگردند و متوجه به مصالح اسلام باشند و ننشينند هى كارشكنى بكنند. همراهى كنند با اين ملت .
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 30/5/62
بـــيـــانـــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع گـروهى از اعضاى اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامى
باز گذاشتن دست كسانى كه قصد توطئه نسبت به اسلام و ملت را دارند، خيانت است
بسم الله الرحمن الرحيم
مـن از شما آقايان كه وقت خودتان و جوانى تان را براى اهداف انقلاب اسلامى صرف مى كـنـيـد، كـمال تشكر را مى نمايم . خداوند به شما جزاى خير عنايت فرمايد و بيش از پيش موفق باشيد.
جمهورى اسلامى از اول كه پيروز شد آزادى را به طور مطلق به همه طوايف داد، نه تنها هـيـچ روزنـامـه اى تـعـطـيـل نـشـد بـلكـه هـر گـروهـى و حـزبـى بـه كـارهـاى خـود مشغول بودند و بعضى از گروه ها كه ناشناخته بودند، از طرف دولت به كار گمارده شـدنـد. ليكن به تدريج فهميده شد كه اينها يا توطئه گرند يا جاسوسى مى كنند. از طـرف ديـگـر نـمـى شـد كـه انـقـلاب را رهـا كـنـيـم ، نـه اسـلام اجـازه مـى داد و نـه عـقـل كـه يـك دسـتـه از عـنـوان دولت يا غيردولت براى سرنگونى جمهورى اسلامى سوء اسـتـفـاده نـمـوده و يـا جـاسوسى كنند و ما ساكت باشيم . با اين مقدار فداكارى كه شما و دوستان انجام داده ايد، باز گذاشتن دست كسانى كه قصد توطئه نسبت به اسلام و ملت را دارنـد خـيانت است . همين حزب توده كه به قدرت بزرگ شوروى متكى است و مى دانيد كه جـاسـوسـى بـراى كـشـورى مـى كـنـد كـه شـصـت و چـنـد سـال از عـمـر حـكـومـتـش مـى گـذرد و نـه در آنجا آزادى و نه حزبى جز حزب خودشان مى باشد، از اول هم كه روى كار آمدند گروه هاى بسيارى را كشته و يا تصفيه كردند، حتى ايـن حـزب هـم در ايـران آزاد بـود، آنـوقـت فرياد مى زدند آزادى نيست . بحمدالله شما با كـمـال دقـت مـراقـبـت نـمـوديـد تـا آنـهـا را خـوب شـنـاخـتـيـد و اقـدام لازم را نـمـوديد. اينان مثل منافقين و همه گنهكاران بايد محاكمه شوند و به جزاى اعمالشان برسند.
اميدوارم آنها كه امروز به فكر توطئه هستند روزى چهره هايشان براى مردم شناخته شود. بـنـابـرايـن شـمـا و هـمـه مـلت كـه ايـنـهـمـه فـداكـارى بـراى اسـتـقلال و آزادى از دست ابرقدرت ها و چپاولگرها كرده ايد، امكان ندارد كه اجازه دهيد در يـك چـنـيـن مـحـيـط اسـلامـى بـراى ايـنـكـه شـرق و غـرب خـوشـشـان بـيـايـد، سـهـل انـگـارى شـود و آزادى اى كـه صـحـيـح اسـت و بـراى اسـلام و كشور مضر نباشد از اول بوده و الان هم هست و هيچ انقلابى مثل انقلاب اسلامى ايران نبود كه به مجرد پيروزى راه هـا را بـاز و فـعـاليـت هـمـه حزب ها و گروه ها را آزاد گذارد. بنابراين كار شما كار ارزشـمـنـدى است . اميدوارم شما توفيق و اطلاعات بيشترى پيدا كنيد. خداوند به شما كمك كـنـد تـا تـوطئه گرها را به سزاى اعمالشان برسانيد. خداوند همه شما را حفظ كند. من باز از شما تشكر مى كنم ، اميدوارم در
كـارهـايـتـان مـوفـق بـاشـيـد و هـمـيـشـه خـدا را در نـظـر داشـتـه بـاشـيد كه بر خلاف آن عمل نكنيد.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 1/6/62
بـــيـــانــات امـام خـمـيـنـى در جـمـع فـرمـانـدهان نيروهاى دريايى و هوانيروز، گروهى ازخـــلبـــانـــان و پـــرســـنـــل فـــنـــى !!! هـــوايـــى ، پـــرســـنـل نـيـروى دريـايى و هوايى و گروهى ازدانشجويان شركت كننده در مجمع جهانى حركت اسلامى دانشجويى
ما هر روز بايد به بيدارى و وحدت خودمان بيفزائيم
بسم الله الرحمن الرحيم
قـبـلا از مـهـمـان هـاى عـزيزمان كه از خارج كشور آمده اند، دانشجويان عزيزى كه در جبهه خـارج بـه مـجـاهـدت در راه خدا ادامه مى دهند تشكر كنم و توفيق آنها را براى رسيدن به نـيـل اسـلامـى از خـداى تبارك و تعالى تقاضا نمايم . اين دانشجويان عزيز كه در خارج كـشـور بـا آن زحـمـت هـا و بـا آن كارشكنى ها به طرفدارى از اسلام و جمهورى اسلامى و كشور عزيز قيام كردند و اقدام ، مورد تشكر و تقدير هستند و مجاهدينى هستند كه در جبهه خارج به اسلام خدمت مى كنند و اميدوارم كه نام مباركشان در صحيفه هاى اسلامى ثبت بشود و براى اسلام ذخيره هايى باشند كه كشور خودشان را از انحرافات نجات دهند. و بعدا از شـمـا پـرسنل نيروى هوائى و هوانيروز و خلبانان عزيز تشكر مى كنم كه با برادرهاى خودتان همصدا هستيد و به طور شايسته خدمت براى اسلام مى كنيد و دست جنايتكاران را از كـشـور اسـلامـى قـطـع كـرديـد و انـشـاءالله بـعـدهـا هـم مجال به آنها نخواهيد داد كه در اين كشور به چپاولگرى هاى خودشان ادامه بدهند. شماها مـى دانـيـد كـه ايـن كـشـور و خـصـوصـا ارتش در زمان شاه مخلوع چه وضعيتى داشت . اسم استقلال را مى گفتند، تكرار مى كردند، اسم تمدن را تكرار مى كردند، لكن ما در هيچ چيز اسـتـقـلال نـداشتيم و بويى از تمدن در اين كشور ما نگذاشتند كه به مشام مردم برسد و خـداى تبارك و تعالى به ملت ما و به مسلمين منت گذاشت و اين نيروها را و نيروهاى مردمى را بـيـدار كـرد و در هـمـان وقـت اول كـه نـيـروهـاى مردمى نهضت كردند، نيروهاى اسلامى ، لشـكـر اسلامى كه متحول شدند از آن لشكر طاغوتى به لشكر انسانى !!! اسلامى ، از هـمـان اول بـه دامـن مـلت برگشتند و با مجاهدات همه اينها كشور ما !!! را !!! به پيروزى رسـانـد و مـا امـروز در بـيـن راه هـسـتـيـم . ايـنـطـور نـيـسـت كـه مـا را امـثـال قـدرت هاى بزرگ مثل آمريكا و شوروى رها كنند، آنها باز طمع دارند به ما. آنها در خـارج نـشـسـتـه انـد و عـمال آنها در خارج و داخل مشغول كار هستند و طمع دارند باز به اين كـشـور و طـمـع دارنـد بـه ارتـش . لكـن تـحـولى كـه در ايـن كـشـور پـيدا شد به بركت تـاءيـيـدات الهـى و جوان هاى ما را نجات داد و شما عزيزان نيروهاى ثلاثه را نجات داد، تـحـولى اسـت كـه امـيـدوارم كـه به همين وضع باقى باشد و تا اين وضع موجود است و وضع موجود استدامه دارد، هيچ آسيبى به شما نخواهد رسيد.
مـهـم ايـن اسـت كـه مـا و شما آشناى به وظايف اسلامى و وظايف ميهنى خودمان باشيم گمان نـكـنـيـم كـه مسائل تمام شده است و ايران نجات مطلق پيدا كرده است و كسانى كه در كمين نـشـسـتـه انـد آرام مى شوند. ما هر روز بايد به بيدارى خودمان بيفزاييم و هر روز بايد بـه وحـدت و انـسـجـام خـودمـان افـزايـش بـدهيم . ما بايد، شما بايد خودتان را از ساير نـيـروهاى مسلح اسلامى جدا ندانيد و آنها هم بايد خودشان را از شما جدا ندانند، همه از يك نيرو هستيد با اسماء مختلف ، نيروى اسلامى !!! الهى هستيد. اسماء مختلف ، لكن معنا واحد و تـا اين وحدت معنا هست و تا اين وحدت بين قواى لشكرى هست ، ارتش هست و وحدت بين آنها و سـپاه پاسداران و بسيج و مردم هست اين كشور مصون از هر بليه اى است ، و خدا نكند يك روزى بـيـايد كه منحرفين شما را گول بزنند و ايجاد اختلاف بكنند بين شما. و خدا نكند كـه روزى بـيـايـد كه اشخاصى كه انحراف از اسلام دارند، بين شما و پاسداران عزيز اخـتـلاف ايجاد كنند. اگر اختلاف بيايد بين شما و وحدتتان از بين برود مطمئن باشيد كه آنها كار خودشان را خواهند كرد و شما را همانطور كه سابق ارتش در تحت فرمان او بود، شـمـا را تـحت فرمان خودشان خواهند گرفت و همچو تصفيه اى خواهند كرد كه از شما كه بـراى اسـلام خـدمـت مـى كـنـيد يك تن باقى نگذارند. بايد هوشيار باشيد، بايد هوشيار بـاشيم ، بايد دولت و ملت هوشيار باشند كه غفلت از اينكه در كمين هستند براى بلعيدن ايـن كـشـور از هـمه اطراف ، از آمريكا گرفته تا شوروى ، در اين معنا شك نبايد بكنيم و متكى به خداى تبارك و تعالى باشيم و متكى به قدرت ملى خودمان باشيم كه !!! با !!! وحـدت شـمـا و هـمـراهـى مـلت از شما و پشتيبانى همه قشرهاى ملت از شما، شما را از آسيب مصون نگه مى دارد.
اسلام اجازه نمى دهد به مسالمت بين مسلمان و يك كافر متعدى
و بـحـمـدالله شـمـا آن سـيـلى اى كـه !!! در اول !!! در اول حـمـله صـدام وعـده داده شـد كـه به صورتش بزنيد، شما زديد و الان يك موجود سيلى خـورده اسـت كه همه چيزش را از دست داده است و كمك هاى خارجى ، كمك هاى منطقه ، كمك هاى ابرقدرت ها نمى تواند او را نجات بدهد. امروز صدام دور افتاده است و از هركس تقاضا مى كند كه يك اصلاحى پيش بيايد حتى از گروه هاى منحرف و اشخاص منحرف ، باز دامن آنها را مى گيرد كه آنها پيشنهاد اصلاح بكنند، و اما يك اصلاح آمريكائى آنها نمى دانند كـه آن چـيـزى كه در ايران است و آن معنائى كه در ايران است و آن چيزى كه در اسلام است اجازه نمى دهد كه با يك موجودى كه به صغير و كبير كشور خودش و كشور ما رحم نكرده است ، اصلاح پيش بيايد. لفظ اصلاح يك امرى است كه صلاحيت ندارد بين مسلمان ها و يك طـايـفـه اى كـه از اول بـه اسلام عقيده نداشتند و مؤ سس آنها عفلقى بوده است كه به هيچ ديـنـى از اديـان الهـى اعـتـقاد ندارد. معنا ندارد كه دولت اسلامى ايران با دولتى كه هيچ اعـتـقـاد بـه اسـلام و به اخلاق بشريت ندارد، سر ميز اصلاح بنشيند. ايران همانطور كه سـيـلى زد بـه اين موجود مفلوك ، به سيلى زدن خودش و به پس گردنى زدن خودش ادامه مـى دهـد تـا ايـنـكـه آن چـيـزهـائى كه بايد زير بار بروند با فشار نظامى ايران و با فشار ملت ايران تحقق پيدا بكند.
مـلت ايـران اگـر مـى خـواسـت كـه صـلح آمـريـكـايـى بـكـنـد، هـمـان اول از آمريكا جدا نمى شد و قطع روابط نمى كرد و دستش را از ايران كوتاه نمى كرد و جـاسـوسان او را بيرون نمى كرد و امروز هم اگر دستش را به صلح آمريكايى دراز كند، صدام و امثال صدام كنار مى روند، لكن مستشارهاى آمريكايى وارد معركه مى شوند. ما نمى تـوانـيـم صـلحـى را بـپـذيـريـم كـه طرح آمريكايى دارد و صدام نمى تواند بپذيرد آن چـيـزهـائى را كـه مـا مـى خـواهـيـم . كـسـى كـه ابـتدائا براى اينكه سردار قادسيه باشد تـصـريـح كـرد كـه مـن بـه كـشـورى كـه مجوس ‍ هستند دارم حمله مى كنم و كشور ايران را مـجـوسـى خـوانـد و حـمـله خـودش را حـمـله سـردار قـادسـيـه خواند و هيچ اعتقاد به اسلام و اخلاقيات اسلام نداشت ، امروز هم در راديو و هم در صحبت ها او دم از اسلام مى زند.
حالا كه بيچاره شده است از اسلام دم مى زند و اگر مهلت داده بشود به اين خبيث ، آن روزى كـه مـهـلت پـيـدا بـكـنـد و تـجـهـيـز قـوا بـكـنـد بـدتـر از اول به سرزمين شما حمله مى كند. بايد امروز كه بحمدالله قدرت در دست شما ارتشى ها و سـپـاهـى هـا و بسيجى ها و عشاير هست ، اين قدرت را حفظ كنيد و اين وحدت را حفظ كنيد و بـه پـيـش برويد كه خدا با شماست و اميدوارم كه با زحمت و تلاش پيگير شما تمام اين تـوطـئه هـا از بـيـن بـرود و ايـران اسـتـقلال خودش را حفظ كند و آزادى خودش را حفظ كند. آنـهـايـى كـه از مـا مـى خـواهند كه با صدام صلح كنيم و به جنگ ادامه ندهيم ، آنها !!! جنگ آمـريـكايى !!! صلح آمريكايى مى خواهند. بعضى از آنها سر تا قدمشان آمريكايى است و از عـمـال شـاه سـابـق بوده اند و حالا اسلامى شده اند و براى وطن شان و براى حفظ خون مردم وطن شان (و براى حفظ خون مردم وطن شان ) ناله مى كنند و اشك تمساح مى ريزند و انشاءالله شما و ساير قواى مسلح به كار خودتان با قدرت ، با اعتماد به خداى تبارك و تـعـالى ادامه بدهيد و حفظ كنيد كشور خودتان را از اينكه دست هاى قدرت هاى فاسد در اينجا باز بشود و من اميدوارم كه ديگر نتوانند اينها يك همچو تخيلى را بوجود بياورند و عـملى كنند. البته آنها طمع دارند باز طمع شان نبريده است . آنها هم پيشنهاد مى كنند كه بـايـد صـلح بـشـود، لكن صلحى كه آنها مى خواهند صلح آمريكايى مى خواهند و ما صلح اسلامى مى خواهيم . ما مى خواهيم آن كسى كه تعدى كرده است به مسلمان ها و آن اشخاصى كـه خـون مسلمان ها را در بلاد ما و بلاد خودش ريخته است و علماى اسلام را در بلاد خودش شـهـيـد كـرده است ، ما مى خواهيم به حكم اسلام از او انتقام بگيريم ، ما مى خواهيم قصاص كـنـيـم ، مـا مـى خـواهـيم دست او را قطع كنيم و ما مى خواهيم كه اين حزب منحوس و اين حزب عـفـلقـى از بين برود و كشور عراق به دست خود عراقى ها، به دست مردم و ملت خود عراق اداره بـشـود، نـه بـه دست ديگران و امثال صدام كه تمام حيثيت عراق را، حيثيت نظامى عراق را، حـيـثـيـت مـلى عراق را زير پا گذاشته است و تمام ذخيره عراق را براى نفهمى به باد فنا داده است كه امروز مفلس شده است و طلاها و جواهرات زن هاى مردم را مامورين مى روند و بـه زور مـى گـيـرنـد و يـك دسـته از خودشان هم نمايش مى دهند كه صف كشيده اند براى اينكه ذخيره هاى خودشان را بدهند، با اينكه با زور دارد از ملت خودش طلاها را مى گيرد و در كـويـت و در غـيـركـويـت بـه فـروش مـى رسـانـد بـراى اصـلاح حـال خـودش و يـا بـراى پـر كردن جيب خودش و ديگران . يك همچو موجودى نبايد ديگر در دنيا باقى بماند و
نـبايد حكومت اين كشور اسلامى را داشته باشد. اسلام اجازه نمى دهد به يك همچو مسالمتى بـيـن ما و او و بين مسلمان و يك كافر متعدى . ما بايد به همه كشورهاى منطقه بگوييم كه اسـلام بـه مـا اجـازه نـمـى دهد كه حتى يك وجب از ملك شما و از مملكت شما تصاحب كنيم ، ما دفـاع داريـم مى كنيم از شما و از كشور خودمان . ما دفاع از نواميس شما مى كنيم ، ما دفاع از علماى شما مى كنيم ، ما دفاع از متدينين شما مى كنيم ، ما دفاع از ملت شما مى كنيم . لكن بـعـد از ايـنـكـه انـشـاءالله پـيـروزى حـاصـل شـد، كـشـور شـمـا مـال خـود شـمـاسـت و كشورهاى منطقه مال صاحبانش هست و كشور اسلامى به يك وجب از خاك ديـگـران طـمع ندارد، لكن نمى گذارد كه كسانى كه طمع در مملكت خودش دارند و كسانى كـه تـعـدى كـردنـد به كشور ما، نمى گذارد آنها به راه حيات خودشان ادامه بدهند. من از خـداى تـبـارك و تـعـالى تـوفـيـق شـما جوانان و همين طور جوانان عزيزى كه در خارج از كشور به اسلام خدمت مى كنند، از خداى تبارك و تعالى مى خواهم . آنها مجاهدينى هستند كه بـا كمال اخلاص دارند خدمت مى كنند به ايران و شما مجاهدينى هستيد كه با اخلاص داريد خدمت مى كنيد به كشورتان و خداوند با شماست و شما را پيروز مى كند انشاءالله .
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 2/6/62
بيانات امام خمينى در جمع اعضاى شورايعالى تبليغات اسلامى
فـقـه در راس دروس اسـت ولى مـسـائل ديـگـر هـم مـهـم اسـت كـه بـايـد بـه آنـهـا عمل شود
بسم الله الرحمن الرحيم
آمـار و مـطـالبـى كه فرموديد اميد بخش است . در قديم حوزه ها محصور شده بود در چهار ديوارى كه كسى نمى توانست از آن بيرون بيايد. تبليغات سوء به صورتى بود كه اگـر طـلبـه اى مى خواست حرفش را بزند و در فكر تشكيلات باشد، مورد طعن قرار مى گـرفـت . هـميشه صحبت (نظم در بى نظمى است ) مورد تاءييد بود. همه بايد متاءسف بـاشـيـم كـه ايـن انـقـلاب ديـر پـيـروز شـد. اگـر ايـن انـقـلاب سـى سـال پـيـش پـيـروز مـى شـد، وضـع حـوزه هـا غـيـر از ايـن بـود. البـتـه روحـانـيـت خـوب عـمـل كـرد و فـقه اسلام را كه فقه جعفرى است با مجاهدت هاى زياد زنده نگاه داشت ، ولى بـالاخـره مـحـصـور شـده بـودنـد در هـمـان جـهـت فـقـهـى ولى هـمـان را خـوب عـمـل كـردنـد. اشـكـال بـه مـا ايـن بـود كـه بـه غـيـر از مسائل عبادى فقه هيچ كارى نمى كرديم . حوزه ها در زمينه هاى ديگر حركتى نداشتند، تازه عـلمـاى بـزرگ هـم مـنـبر نمى رفتند و تبليغى كه اساس كار است انجام نمى دادند. وضع فـلسـفـه هـم بـه صورت امروز نبود. آقاى شاه آبادى رحمت الله عليه مى گفت مرحوم آقا ميرزا على اكبر يزدى كه يكى از فلاسفه بزرگ و مردى عالم و صادق و پرهيزگار بود وقتى فوت كرد شخصى براى تعريف از او در منبر گفت خودم ديدم كه او قرآن مى خواند. وضـع حـوزه هـا ايـنـگـونـه بـود. علوم رياضى يا ساير علوم يا نبود يا كم بود. اصولا كـسـى بـه ايـن فـكر نبود كه چه چيزهائى باشد و چه چيزهائى نباشد، حركت در حوزه ها نبود. حوزه كسى را به عنوان مبلغ اعزام نمى كرد، البته افراد، خودشان براى تبليغ مى رفـتـنـد ولى حـوزه كـسـى را نمى فرستاد. اعزام به خارج كه در ذهن ها نبود و هيچ كس هم فكر نمى كرد كه امكان دارد كسى را به خارج فرستاد، ولى بحمدالله امروز در حوزه ها اين مسائل حل شده است من باز عرض ‍ مى كنم كه فقه را نبايد فراموش كرد. فقه به همان صـورتـى كـه بوده است بايد باشد. فقه جواهرى بايد تقويت شود. بايد حوزه ها وقت وافـرشـان را صـرف فقه و اصول و فلسفه و مباحثه كنند زيرا فقه در راس دروس است ولى مـسـائل ديـگـر هـم مـهـم اسـت كـه بـايـد بـه آنـهـا عمل شود.
ما مى خواهيم انقلابمان را با تبلغ صادر كنيم نه با شمشير
وضع تبليغات بايد متناسب با نيازها و وضع حوزه ها باشد.
بـايـد آقـايـان تـوجـه داشـتـه بـاشـنـد، هـمـيـشـه دنـبـال مـسـائل واقعى بروند. كتاب هائى را كه مى خواهيد منتشر كنيد، حتما بدهيد عده اى از فضلا بـخـوانند و نظر دهند و خودتان دقيقا بررسى كنيد. اعزام مبلغ از امور بسيار لازم است كه بـايد با دقت عمل شود. ما كه مى گوئيم مى خواهيم انقلابمان را صادر كنيم ، نمى خواهيم بـا شمشير باشد بلكه مى خواهيم با تبليغ باشد. ما مى خواهيم تبليغات گسترده اى را كـه كـمـونـيـسـت هـا و ديـگـران بـر ضـد اسـلام مى كنند، با تبليغات صحيح خنثى كنيم و بـگـوئيـم كـه اسـلام هـمـه چـيـز دارد. اسـلام مـثـل مـسـيـحـيـت كـنـونـى نـيـسـت . از اول نقشه بود كه اسلام را مثل مسيحيت كه در كليسا محبوس است ، در مدرسه ها محبوس كنند. مـتـاسـفـانه خودمان به اين نوع تفكر كمك كرديم . به زبان آوردن كلمه سياست جرم بود براى اينكه القا كرده بودند كه سياست مال منحرفين است . اصولا اساس اسلام از سياست اسـت . بـه وسـيـله پـيـغـمـبـر اسـلام و پـس از آن تـا مـدت هـا حـكـومـت تـشكيل داده مى شد و آنها تمام امور سياسى را در دست مى گرفتند، لكن در زمان ما كلمه و لغـت سـيـاسـت را نـمـى شـد بـه كار برد. شما يادتان نيست در قديم وضع خاصى بود، فـلسـفـه و عـرفـان كفر مطلق بود و فضلا از اينكه زبان خارجى بدانند كه بتوانند در خـارج تـبـليـغ كـنند در حد كفر بود و واقعا فكرها عقب افتاده بود. اگر ما همه زبان ها را براى تبليغ اسلام بدانيم عبادتى بزرگ است . ما با زبان اينجا كه نمى توانيم براى مـردم آمـريكا و ساير كشورها مسائل اسلام را بگوئيم . امروز اسلام در اكثر كشورها مطرح است .
تبليغات بايد بر اساس معنويات باشد كه اساس اسلام است
اميدوارم كه شما بتوانيد اسلام را براى مردم جهان عرضه كنيد. انشاءالله خداوند به شما اجـر دهـد. البـتـه تـبليغات بايد بر اساس ‍ معنويات باشد، معنويات اساس اسلام است . سعى كنيد معنويات را زياد كنيد و از تشريفات تا آنجا كه مقدور است بكاهيد. همه اش ‍ در فكر درست كردن سالن و ساختمان نباشيد بلكه در فكر معنويات اسلام باشيد.
قم شهر علم و اسلام است و از قم نبايد چيز خلافى منتشر شود
توجه داشته باشيد كتاب ها و چيزهاى ديگرى كه از قم منتشر مى شود غير از كتاب هائى اسـت كـه در سـايـر شـهـرها منتشر مى شود. قم شهر علم و اسلام است . اگر خطائى از قم مـنـتـشـر شـود در دنـيـا علم مى شود. اين موضوع هم بايد مورد توجه باشد كه از قم چيز خلافى منتشر نشود. خداوند به همه شما توفيق دهد.
والسلام عليكم و رحمة الله
تاريخ : 7/6/62
فرمان امام خمينى به حجت الاسلام جلالى
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب حجت الاسلام آقاى حاج شيخ حيدر على جلالى دامت افاضاته
بـديـن وسـيـله جنابعالى را به امامت جمعه شهرستان خمين منصوب مى نمايم كه انشاءالله تـعـالى ضـمـن برگزارى اين فريضه الهى ، مردم را به وظايف مهمى كه در رابطه با اسلام عزيز و انقلاب خونبار ملت شريف ايران دارند آشنا سازيد.
اهـالى مـحترم و نهادها و ارگان ها نيز طبق وظيفه اى كه دارند همكارى هاى لازمه را در انجام هـر چـه بـاشـكـوه تـر اين نماز وحدتبخش با جنابعالى خواهند نمود. از خداى تعالى ادامه توفيقات شما را مسئلت دارم .
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
روح الله الموسوى الخمينى
تاريخ : 7/6/62
بـيـانـات امـام خـمـيـنـى در ديـدار بـا رئيـس جـمـهور، نخست وزير و اعضاى هياءت دولت جمهورىاسلامى
دنيا امروز روى اين جمهورى حساب باز كرده است
بسم الله الرحمن الرحيم
در ايـن هـفـتـه دولت ، مـا تـلخـى هـا و شـيـريـنـى هـا داشتيم . تلخى ها از دست دادن چند نفر اشـخـاص مـتـعهد كه قبل از هفته ، مرحوم عراقى بود كه من مرحوم عراقى را از آن اولى كه نـهـضـت شـروع شـد و تـمـاس با ما داشتند، مى شناختم و انصافا مردى بود كه عمرش را صـرف خدمت به اسلام كرد. و در اين هفته هم كه مرحوم آقاى رجائى كه همه مى دانيد چقدر مـرد مـتـعـهـدى و خـدمـتـگـزارى بـود و واقـعـا مـعـلم اخـلاق بـود و اعمال خودش . و همين طور آقاى باهنر كه مرد دانشمند متعهد و معلمى بود، اين اسباب تاسف و تـاثـر مـاسـت و شـمـا. و ايـن تـلخـى اسـت كـه خـوب ، غـيـر از ايـن هـم مـا در ايـن طول مدت داشتيم . و شيرينى و شيرينى ها آنچه بحمدالله در اين هفته كه هفته دولت است و واقـعـا بـايـد هـفته دولت حساب كرد. دولت و هر چه وابسته به اوست و ارتش و سپاه و هـمـه اينها جاى خودشان را در دنيا باز كرده اند. يعنى دنيا امروز روى اين جمهورى و روى دولت جـمـهـورى و روى رئيس جمهور اين كشور و روى مجلس و همه ارگان هاى ديگر حساب بـاز كـرده اسـت . آنـهـايـى كـه تـاكـنون در كمين بودند كه اين دولت در بين خودشان يك چـيـزهـائى واقـع مـى شود و مردم هم اينها را قبول ندارند و بعد از يكى دو ماه قضيه تمام اسـت و صـدام هـم روى هـمـيـن زمـيـنـه بـازيـش دادنـد، الان چـنـد سـال اسـت گـذشـتـه اسـت و آنـهـا بـاز در خـارج نـشـسـته اند و منتظرند به اينكه كسانى برايشان كارى بكنند و آنها بيايند بهره بردارى كنند.
و بـحـمـدالله الان دولت اسـتقرار پيدا كرده است و كشور ما يك كشور مستقر مستقلى ، آزادى است و من اميدوارم كه بيشتر از اين رو به استقلال و آزادى و جهات ديگر برود.
شـمـا گمان نكنيد كه اگر يك انگيزه ديگرى غير از اسلام عرضه شده بود، ملت مجتمع مى شدند
و مهم همين معناست كه كرارا من عرض كرده ام ، اين است كه جمهورى چون اسلامى است و ملت اسـلامـى هـسـتـند، مسلم هستند، مادامى كه دولت و رئيس جمهور و رئيس مجلس و مجلس و قواى قضائيه و ارتش و پاسدار و همه رو به اسلام باشند اين كشور اسلامى رو به آنهاست و اسـاس هـمـيـن اسـت كـه بـراى خـاطـر اسـلامـى بـودن از اول پيروزى حاصل شد.
شما گمان نكنيد كه اگر يك انگيزه ديگرى عرضه شده بود به اين ملت ، ملت مجتمع مى شـدنـد. بـراى ايـنـكـه مـلت ، مـلت مـسـلمان است . وقتى كه اسلام عرضه شد، خوب ، تمام روحـانـيـون ، اكثر روحانيون ، اكثر كسانى كه در كار بودند تبليغ كردند و مردم را به صحنه آوردند و مردم هم خودشان با روى گشاده آمدند و تا امروز هم تمام اين فداكارى ها، فداكارى هاى روى اسلام است نه اينكه حساب ديگرى دارد. مساءله مليت هست اما نه آنطورى كـه آقـايـان خـيـال مـى كـنـنـد كـه مـا مـليت را بگيريم و كارى به اسلام نداشته باشيم ، اول مـلى بـاشـيم و بعد اسلامى باشيم ، نخير مساءله اسلامى بودن است كه مردم را وادار كرد به اينكه جوان هايشان را بدهند و فرياد بزنند باز جنگ ، اين غير از اين چيزى نيست .

next page

fehrest page

back page